lördag 8 februari 2014

Bananpaj

Vaknade igår med en känsla av att en förkylning låg nära och mycket riktigt är jag genom förkyld och har en väldigt tråkig hosta nu. Men det stoppar inte mig från att bjuda mina gäster på något riktigt gott. Anette fixade bananpaj i fredags på jobbet och jag tog självklart hennes recept med mig hem. Super gott !


Detta kommer vi absolut bjuda på fler gånger här hemma. En riktig godbit.

 
Bananpaj

4 bananer
2,5 dl vetemjöl
2,5 dl socker
1 tsk bakpulver
1 ägg
100 g margarin eller smör

Mosa bananerna i en ugnssäker form. Blanda mjöl, socker och bakpulver i en bunke, knäck i ett ägg och blanda. Strö detta över bananerna. Smält smöret och häll över. Grädda i 175 grader i 30 minuter.

Påminner mycket om friterad banan vilket tillhör mina favoriter. Servera med en klick glass till så blir det ännu godare.
 
Trevlig lördag på er. // Jenny
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar