tisdag 3 december 2013

Wienernougat

Å allt detta underbara julstök. Jag älskar det. Idag gav jag mig på att göra egen Wienernougat. Jätte gott och väldigt enkelt. Familjen har provsmakat och även dom var nöjda. Det kommer finnas väldigt mkt gott på vårt gottebord till jul känner jag. Tänkte jag ska ge mig på att göra något trevligt julpyssel med nu innan jul. Nu när man har tid till det. Ja jag kunde nog inte fått en bättre tid att bli sjukskriven på än nu. Helt perfekt och dessutom känner jag mig väldigt utvilad :)
 
 
Min Wienernougat
100gr mandelspånn
125 gr mörk choklad
250 gr nougat

Mandelspånnen ska rostas i en torr stekpanna och sen svalna.
Smält chokladen och nougaten över ett vattenbad och blanda sen ihop det Mandelspånnen.
Lägg sen smeten i en 20 * 20 cm form med bakplåtspapper i.
Låt stå svalt i ca 3 tim.
Skär kakan sen i lagom bitar och förvara dom i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar