måndag 2 december 2013

Snabba bullar till mellis....

Jag älskar mitt kök, det känns som om jag bor i det för tillfället. Idag blev det snabba bullar bakade här hemma. Nya mellis bullar till barnen. Jag njuter ! Det är här jag hör hemma, i mitt kök. Tänk om man alltid kunde ha lika mycket tid över så man kunde fixa och trixa i köket varje dag. Det är minsann något jag ska stäva efter i framtiden. MER TID I KÖKET !

 
 
 

Snabbafrallor

75 g jäst
50 g smör
5 dl vatten
1/2 msk salt
1 msk socker
ca 11 dl vetemjöl

Smula jästen i en bunke. Smält smöret och tillsätt det tillsammans med vatten som värmts till 37 grader till jästen. Blanda och tillsätt övriga ingredienser. Blanda till en ganska kladdig deg. Rulla ut 20 bullar och lägg på plåt. Låt jäsa 15 minuter.Grädda i 7-10 minuter på 250 grader.
 
Lycka till !

2 kommentarer:

  1. Undrar var det goa receptet kommer i från?!?

    SvaraRadera
  2. Ja du... tror det kommer ifrån en helt underbar människa som baka otroligt goda bullar ;)

    SvaraRadera