söndag 22 december 2013

Rocky Road

Rocky road stod på dagens schema. Massa mys med min älskade Siri och en hel del julgodisbak med min finaste dotter. Utan tvekan känner jag glädje mitt i allt som varit jobbigt ett tag.
Har haft lite problem med maten de sista dagarna men nu är det matklocka och kalender som gäller så ska jag nog få rätt på det med.
 
 
ROCKY ROAD.
 
400 g ljus blockchoklad
200 g mörk blockchoklad
3 dl jordnötter
1 dl skalade pistagenötter
2 påsar dumlekolor
2 nävar minimarshmallows
Skala pistagenötterna, klipp dumlekolorna i lagom stora bitar. Smällt all chokladen över vattenbad.
Blanda nötter, kola och marshmallows i en skål och häll över den smälta chokladen.
Blanda väl och höll smeten på ett bakplåtspapper i en form ca 20*20 i storlek. Ställ i kylen och låt det stelna. Dela i lagom bitar och njut.
 
 



                         
                                    
                          
                                
                                     
                        




                                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar